maandag, juli 22, 2002

Update ....


Toch niet gek, gelukkig !
Eerste nieuws rond de beving om 08.00u

Het Belang van Limburg : Om 07.45 vanmorgen heeft zich in België een lichte aardbeving voorgedaan. Die was voelbaar in een groot deel van het land, zo werd bevestigd door de seismologische dienst van het KMI. De dienst verklaarde dat het nog te vroeg was om meer informatie over de aardbeving te geven.

Nederland : ROERMOND - In het zuidoosten van Nederland heeft zich maandagochtend een aardbeving met een kracht van 4,9 op de schaal van Richter voorgedaan. Het KNMI heeft meerdere meldingen van de beving binnen uit onder meer Limburg. De beving is ook gevoeld in Arnhem en Doetinchem.

Bij de politie Midden- en Noord-Limburg staat de telefoon roodgloeiend. Volgens een woordvoerder komen de meeste meldingen uit Roermond. Daar schudden volgens getuigen de muren en de lampen. Bewoners zijn hun huizen uit gelopen en staan op straat te praten.

Dergelijke meldingen komen ook uit Arnhem. Een getuige uit Maastricht spreekt over "gerommel, de beving was echt te horen. Ik lag in bed te schudden".

Amai, toch al de tweede shaker die ik meemaak in mijn leven .... Vorige beving van 13 april 1992 was ook in de buurt van Roermond meen ik.
Deze was allezins sterker.
Het laatste wat ik hoor via de radio is dat het centrum van de beving op 40 km van Luik ligt.








Geen opmerkingen: