maandag, september 16, 2002

Telefoon ....



Het slachtoffer van deze 'telefoon onzin' heet Jonathan, maar
het kan evengoed Jan, Piet of mezelf zijn ....

“Goedenavond, met Jonathan”.
“Goedenavond meneer Jongejan, komt het gelegen dat ik u even iets vertel over onze geweldige pensioenplannen?”
“Nou, eigenlijk niet, ik sta net op het punt om te gaan eten”.
“Ja, maar het duurt niet langer dan 5 minuutjes”
“Da’s net genoeg om mijn aardappelen koud te laten worden”.
“Ik beloof het u, ik maak het kort”
“U kunt beloven wat u wilt, maar ik maak het nog korter,…..goedenavond” (klik)

“Goedenavond, met Jonathan”.
“Goedenavond meneer Jongejan, ik heb u gisteren gebeld over onze nieuwe pensioenen en we werden plotseling verbroken. Komt het u nu wel gelegen dat ik u even stoor?”
“Nee, want u belt op dezelfde tijd als gisteren en weer sta ik klaar om aan tafel te gaan”
“Als u even een momentje heeft, dan kan u dat later duizenden euro’s schelen”
“U gaat mijn dus geld geven?”
“Nee, meneer Jongejan, het gaat over onze nieuwe pensioenen”
“Nou moet je toch eens goed horen beste man, ik heb nu al 2 keer gezegd dat je niet gelegen belt en bovendien heb ik al helemaal geen trek in nieuwe pensioenen. Ik heb meer trek in mijn pastaschotel, die inmiddels staat te verpieteren. Val mij dus niet meer lastig !!” (klik)

“Goedenavond, met Jonathan”
“Ha, ook goedenavond meneer ……eh hoe was uw naam ook alweer?”
“Mijn naam is nog steeds Jonathan”
“Fijn, ook goed. Komt het u gelegen dat ik u even iets vertel over onze nieuwe verzekeringen?”
“Ja….eh….nee,…maar u heeft gisteren toch ook gebeld over pensioenen?”
“Nee, mijnheer Zondervan, dat was mijn collega, die gaat over de nieuwe pensioenen”
“Wel verdorie, ik heb gisteren al gezegd dat ik niet meer door jullie lastig gevallen wil worden en zeker niet door mensen die mijn naam niet eens goed kunnen uitspreken”
“Maar meneer Zondervan, ik doe alleen maar mijn werk, u hoeft niet zo tegen mij uit te vallen”
“Jongeman, u kent mij totaal niet. Ik val helemaal niet uit. Wees blij, want anders had ik je wel door die hoorn heen getrokken” (klik)

Herkenbaar ?

Geen opmerkingen: